لاو و همکاران (2010) به این نتیجه رسیدند که اشتراک گذاری اطلاعات از طریق یکپارچه سازی مشتریان و سازمان باعث جذب بیشتر مشتری می¬شود. بازخورد بهدستآمده توسط سازمانها از مشتریان ، آنها را با تمام اطلاعات مرتبط با عملیات مانند فهرست موجودی ،نشان دهند رضایت مشتری میباشد و یک رابطه محکم با مشتریان برای افزایش برنامههای زنجیره تامین مفید خواهد بود. پالانت (2005)، بیان نمود که؛ چارچوب یکپارچه کنترل داخلی یک سیستم کنترل داخلی سازمان را به پنج مولفه یکپارچه طبقهبندی میکند که باید در اشکال کسبوکار در سراسر سازمان ساخته شود تا به اهداف خود برسد. اینها ناشی از روشی هستند که مدیریت یک کسبوکار را اداره میکند و با فرآیند مدیریت ادغام میشوند. مولفهها عبارتند از محیط کنترل، ارزیابی ریسک، فعالیتهای کنترل، اطلاعات و ارتباطات و فعالیتهای نظارت.