نتایج تحقیق لطفی و همکاران (1394) نشان داد که؛ که یکپارچه سازی مشتری مثل نظرات مشتریان در فرآیند تولید، با ایجاد رابطه بین مشتری و تولید کننده بسیار کاربری میباشد. همچنین آگاهی از اهداف، و استراتژی سازمان میتواند عدم قطعیت را در ذهن مشتریان کاهش دهد. با این وجود، مزیت وضوح ممکن است باعث از دست دادن نزدیکی و انعطافپذیری در انواع ساختارهای بسیار رسمی شده باشد. لطفی و همکاران بیان نمودند که؛ یکپارچگی داخلی بین دپارتمانها و فرایندهای درون سازمان است تا نیازهای مشتری را برآورده کند. یکپارچهسازی داخلی هماهنگی بین دپارتمانها و عملکردها، ایجاد یک سیستم یکپارچه به منظور برآوردن انتظارات و نیازهای مشتریان و همچنین ارتقای عملکرد است. باید توجه بیشتری به همکاری میان دپارتمانهای کاربردی مانند موجودی، فروش، و توزیع شود.